Spis postów

Przepisy bez salicylanów, konserwantów, barwników i sztucznych aromatów:

Wyszukane w sklepie:

Produkty i pokarmy bez salicylanów:

Bezpieczne kosmetyki:

Bezpieczne leki:

Inne:

19 komentarzy:

  1. Takie blogi naprawde sie przydaja .Sa ratunkiem kiedy okazuje sie pewnego dnia ,ze twoje dziecko jest uczulone i czeka je dieta aspirynowa .Dziekuje Panii !jest to juz jakis punkt zaczepienia .Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Również dołaczam sie do powyzszej opinii. Chiałam tez zapytac o ryby. Nie znalazłam żądnej wzmianki na blogu. Czy ryby należy wykluczyć przy tej diecie? A może nie w każdej postaci? Jakie macie Państwo doświadczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryby smażone i gotowane na pewno nie mają salicylanów. Ale przyprawiane tylko solą, bo pieprz i inne przyprawy mają bardzo dużo salicylanów. Natomiast co do wędzonych ryb to trudno powiedzieć. Radziłabym kupować tylko takie, które mają wypisany skład na opakowaniu i oczywiście w tym składzie nie może być chemii spożywczej i polepszaczy.

      Usuń
    2. Dziekuje za odpowiedz. Bardzo pomocne informacje. Uwielbiam ryby i nie wyobrazam sobie jak moglabym sie bez nich obejsc. Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Jestem na tej diecie trzeci m-c. Używam czarnego pieprzu w młynku firmy Kamis i jest OK. Ryby jem smażone słono- i słodkowodne. Nie jem żadnych sałatek ani ryb wędzonych, chociaż ochotę na nie mam ogromną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogąc juz oprzec sie dluzej sprobowalam wedzonego łososia. Jem go juz od 3 dni i zadnej alergii. jupiiiii!!!

      Usuń
  4. Bardzo mnie zaciekawił Pani blog,ja z wysypką na ciele walczę od ponad 10 lat,testy alergiczne niczego nie wykazały,ale leczący mnie dermatolog zasugerował że to może być uczulenie na salicylany,bo po wszystkich lekach też mam wysypkę,dlatego teraz staram się nie jeść wszystkiego co ma salicylany tylko w ten sposób się przekonam.zaliczyłam już szpitale i nic nie wykryto a ja na okrągło mam uczulenie.nie zdawałam sobie sprawy że aż tak wiele owoców,przypraw może uczulać.Pozdrawiam




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesia: jestem uczulona na salicylany od wielu lat - jeśli chodzi o ryby wędzone bardzooooo mnie uczulił "piękny pomarańczowy" wędzony łosoś ! od alergologa dowiedziałam się później że ryby wędzone są raczej "malowane" jakąś zaprawą na kolor złoto-pomarańczowy i to powoduje u nas "salicylan" uczulenie !

      Usuń
  5. Czy jest Pani na FB?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, blog nie ma (jeszcze) swojej strony na facebooku. :)

      Usuń
  6. Mój Tato który chorował na astmę, miał bardzo ciężką jej postać, leki podawane na specjalistycznym oddziale szpitala nie pomagały, wypisany do domu w stanie ciężkim bez możliwości skutecznego leczenia
    i dopiero prywatna wizyta u innego specjalisty pulmunologa i zapisany lek Metypred uratował mu życie.
    Dopiero po zastosowaniu tego leku mógł w miarę normalnie żyć.
    Pozdrawiam wszystkich "salicylanów".

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam. Czy może ktoś ma doświadczenie z żeń-szeniem? Czy może go spożywać osoba uczulona na salicylany?

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam czy moze ktos ma doswiadczenie i wie czy benzoesan sodu w kosmetykach nam salicylanom szkodzi, wiem ze benzoesany moga wejsc w jakas reakcje krzyzowa i nas uczulic, ale czy jest tu ktos kogo nie uczula, bo potrzebuje szampon na wypadanie wlosow i w biovaxie nie ma nic innego uczulajacego tylko ten benzoesan...

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam salicylanko, mam pytanie co do masla. Czy ono tez moze zawierac barwniki i konserwanty? Powiedz prosze jakie masło jest bezpieczne wg Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło nie powinno zawierać ani barwników ani konserwantów, ale zawsze trzeba przeczytać etykietę czy czegoś producent nie dołożył "ekstra". Ja kupuję np. masło Łaciate i jest ok, nic się po nim złego nie dzieje.

      Usuń
  10. Cześć. Mam pytanie co do naszej alergii. Jestem na diecie salicylowej od niecałych 4 miesięcy. Na początku było ciężko pierwszy miesiąc to masakra nawet mała ilość jakiegoś produktu zawierającego salicylany mnie uczulała drugi podobnie, ale od jakiegoś czasu o wysypce zapomniałam i zdarzało mi się nawet zapominać, że mogę obudzić się z opuchlizną na twarzy bądź gdzieś indziej. Zaczęłam powoli wprowadzać produkty z tabelki średniej i nic się nie działo. Ostatnio zdarzyło mi się złamać totalnie zasady i zjadłam produkt z ekstremalną zawartością salicylanów i dalej nic, Stąd też moje pytanie czy nasza alergia może się w jakiś sposób "cofać" czy po prostu mój organizm został totalnie z nich oczyszczony a spożycie tych ilości nie przelało czary, ale jeśli będę to robiła częściej to zacznie się od nowa wysypka, branie tabletek i później cały proces oczyszczania? z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam sorry że tak dużo tekstu do przerobienia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia jak to jest ogólnie, ale u mnie zawsze gdy zjem coś z większą ilością salicylanów niestety występują objawy uczulenia. Nie ma zmiłuj...

      Usuń
  11. Witam, mam pytanie z zakresu ... dbania o swoje włosy, czy są na rynku jakieś szampony do włosów farbowanych bez wiadomo jakich dodatków :-) dziękuję z góry za jakąkolwiek podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cześć! Świetny blog:) Ja również jestem alergiczką, alergia się zmniejszyła, ale niestety nie zniknęła całkowicie. Większości osób, które znam, panuje przekonanie: masz wysypkę - weź wapno. Ale przyznam, że nawet nie zastanawiałam się, czy ono naprawdę działa.

    OdpowiedzUsuń