wtorek, 7 października 2014

Shake czekoladowy

  Co jest potrzebne do przyrządzenia pysznego bezsalicylanowego shake'a? Jeżeli nie wiecie, to już podpowiadam. Blender, mleko i... zamrożony banan. A gdy mamy ochotę na wersję czekoladową, dodajemy kakao. Przepis jest banalnie prosty i co ciekawe, w wersji czekoladowej zupełnie nie czuje się smaku banana.

Składniki:
  • 1 banan,
  • pół szklanki mleka,
  • 1 czubata łyżka kakao.

Wykonanie: Banana obrać, pokroić w kostkę i włożyć na kilka godzin do zamrażarki. Zamrożonego banana wrzucić do blendera, dodać mleko i kakao. Wszystko zmiksować na gładką masę i przelać do szklanek.

5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis szalenie przydatny. :) Banan to ostatnio prawie jedyny owoc (oprócz jabłek Golden Delicious), który mogę zjeść...
    Rzeczywiście w wersji 'ciemnej' smak banana jest praktycznie niewyczuwalny.
    Zamiast mleka dodaję jogurt naturalny. Nieraz wsypuję też trochę cukru jeśli banan okazuje się niezbyt słodki. Wersja z jogurtem bardziej mi zasmakowała, bo przypomina nieco roztopione lody.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja od 3 miesięcy jem tylko twaróg chudy, chleb, ryż, mięso gotowane, słaba herbata, cukier sól :)). Mam zabronione inne produkty, chociaż nie stwierdzono u mnie w 100% alergii na salicylany. Po podaniu placebo dostałam pokrzywki i spisano mnie na straty:).
    Postanowiłam sobie włączyć produkty, które nie zawierają salicylanów, bo ileż można jeść kanapki z serem i mięso??
    Widzę tu wiele ciekawych i pomocnych porad, a ten shake wygląda znakomicie:). Dzięki za dzielenie się swoimi spostrzeżeniami, na temat diety i kosmetyków.
    Pozdrawiam ! :)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Shake bardzo mi posmakował :). Osobiście lepiej podpasowała mi wersja z kakaem. Napój serwuję w podobnych szklankach https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/naczynia-do-serwowania-napojow/szklanki jak na zdjęciu. Do szejków najlepiej pasują wg mnie wysokie szklanki z uchwytem na stopce. Zawsze warto jest zwrócić uwagę w czym podajemy dany napój.

    OdpowiedzUsuń