piątek, 20 lipca 2012

Czekolada Amazonas 60%

     Wybór czekolad na naszym rynku jest ogromny, jednak znaleźć czekoladę bez aromatu w składzie to duża sztuka. Mnie się udało namierzyć taką "perełkę" w Lidlu. Jest to czekolada Amazonas Edelcacao 60% firmy J.D. Gross. 


     Każdy od czasu do czasu lubi zjeść coś słodkiego. Niestety większość słodyczy ma w swoim składzie pułapki w postaci sztucznych barwników i aromatów. Wyjątkiem jest wspomniana przed chwilą czekolada Amazonas 60%. Nie jest mocno gorzka, więc można ją podjadać, gdy przyjdzie nam ochota na słodkości.  I to z czystym sumieniem, gdyż ciemna czekolada korzystnie wpływa na nasze serce i mózg. Czekolada Amazonas bardzo dobrze sprawdza się również jako polewa do ciast i deserów.

Składniki: miazga kakaowa, cukier, tłuszcz kakaowy, emulgator: lecytyna sojowa. Może zawierać ilości śladowe orzechów laskowych, migdałów i mleka. Tabliczka czekolady waży 125 g.

     Na koniec dodam jeszcze, że kakao nie zawiera salicylanów, a lecytyna sojowa (E322), to naturalny emulgator wytwarzany z soi.

7 komentarzy:

  1. Bardzo smaczna. Innej dla salicylanowca nigdzie nie znalazłem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłam parę kostek tej czekolady i skończyło się anafilaksją ...także nie do końca jestem pewna czy jest bezpieczna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy tego typu reakcji na czekolade polecam poczytac o nietolerancji histaminy. KasiaL

      Usuń
  3. Niezwykle fajną stroną jest http://alergiczne.info/warszawa-testy-alergiczne/ - znajdziecie tam setki informacji na temat alergii. Moim zdaniem warto szybko ją zdiagnozować, dla dziecka bywa naprawdę uciążliwa, ale także pogarsza samopoczucie. Teraz jest coraz więcej sposobów na diagnostykę, ale najlepiej przeprowadzić test.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś nigdy nie miałam okazji próbować tej czekolady no ale może kiedyś się taka nadarzy. W ogóle z czekolady można zrobić bardzo wiele dań. Fajne porady są np. w https://wkuchnizwedlem.wedel.pl gdzie gotowe przepisy na różne dania i desery z użyciem czekolady Wedel są dostępne dla każdego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak sprawdzić czy mam nietolerancje na salicylany z tego co wyczytalem to mam 90% objawów. Proszę o odpowiedź on29@onet.pl pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń