piątek, 27 lipca 2012

Leki na bazie paracetamolu

     Każdego z nas od czasu do czasu dopada przeziębienie. Rośnie wtedy temperatura, boli głowa, łamie w kościach. Zwykle zanim wybierzemy się do lekarza, próbujemy sami na własną rękę zwalczyć chorobę preparatami dostępnymi bez recepty.

     W aptekach jest bardzo duży wybór leków łagodzących objawy grypy i przeziębienia. Należy jednak pamiętać o tym, że osoby uczulone na salicylany mogą przyjmować tylko preparaty na bazie paracetamolu. Absolutnie zakazana jest aspiryna oraz wszystkie niesteroidowe leki przeciwzapalne, które spożyte nawet w niewielkiej ilości mogą wywołać wstrząs anafilaktyczny. 


     Najbezpieczniejsze dla osób na diecie aspirynowej są jednoskładnikowe leki na bazie paracetamolu takie jak Apap, Panadol lub Paracetamol. Ja osobiście używam Apap, który działa przeciwbólowo, przeciwgorączkowo i przeciwzapalnie. Na naszym rynku dostępne są także leki wieloskładnikowe z paracetamolem, na przykład Coldrex czy Fervex. Mimo iż działają kompleksowo, to saszetek z granulatem do rozpuszczania w gorącej wodzie nie polecam osobom uczulonym na chemię spożywczą. Swój cytrynowy smak zawdzięczają kwaskowi cytrynowemu i sztucznym aromatom.

16 komentarzy:

  1. O jej! A co polecacie na ból gardła? ...że też mnie musiało dopaść...eh...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja płuczę gardło wodą z solą w stężeniu niecała płaska łyżeczka soli na kubek letniej wody.

      Usuń
    2. Spróbuje sposobu z solą. Dzięki za radę! Dziś dostałam antybiotyk od lekarza rodzinnego i trochę się boję czy mi to nie zaszkodzi? Duomox podobno bardzo uczula.

      Usuń
  2. Witam Salicylanko, czy masz jakąś wiedzę na temat znieczulen? Czeka mnie prawdopodobnie usuniecie zęba i obawiam sie jak zareaguje na znieczulenie przy mojej nietolerancji salicylanow. Lekarze z ktorymi rozmawiam nie maja pojecia o czym do nich mowie( oprocz dermatologa), sa oburzeni ze nie jadam owocow - trakruja to jako fanaberie.
    Oczywiscie-( zeby Cie uspokoic) Twoja ewentualna odpowiedz potraktuje jako luźną rozmowe - nie porade specjalistyczna.
    Z jednej strony dermatolog nastraszyl mnie wstrzasem anafilaktycznym po jakichkolwiek lekach oprocz apapu a z drugiej spotykam lekarzy, ktorzy nie maja pojecia o nietolerancji salicylanow.
    Obawiam sie teraz wszelkich zabiegow- i u stomatologa i tych chirurgicznych, a i taki mnie czeka. Przechodzilam juz 2 operacje i wtedy nic sie nie dzialo po narkozie. No ale wtedy tez łykalam normalnie aspiryne i tez bylo ok. Do czasu...
    Bede wdzieczna za kilka słow na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja, gdy miałam ząb do wyrwania, dostałam od dentysty próbkę leku znieczulającego (nie pamiętam już nazwy) i musiałam iść do przychodni, żeby zrobić próbę. Próba nie wykazała alergii, więc na następny dzień miałam wyrwany ząb przy znieczuleniu tym właśnie lekiem. Ale dentysta mi powiedział, że za każdym razem muszę robić próbę przed tego typu zabiegiem, nawet gdy będę znieczulana tym samym środkiem.

      Usuń
    2. Dziekuje za szybka odpowiedz. Nasunelo mi sie jeszcze pytanie odnosnie antybiotykow. Czy stosowalas jakies? Pozdrawiam!

      Usuń
    3. Od czasu jak jestem na diecie aspirynowej nie stosowałam antybiotyków. Mam astmę i przyjmuję sterydy wziewne i chyba dzięki temu trzymam się bez antybiotyków.

      Usuń
    4. Witaj ,mam pytanie czy no spa jest bezpieczna ?moja córka ma bolesne miesiączki ,i apap nie wystarcza,jeśli chodzi tabletki do ssania na gardło, ostatnio podałam jej strepsils bo nie wyczytałam w składzie nic zakazanego, a po kilku tabletkach spuchły jej usta,

      Usuń
    5. Nie wiem czy no-spa jest bezpieczna, trudno mi powiedzieć. A czy strepsils nie ma barwników w składzie? Obawiam się, że większość tabletek do ssania na gardło ma salicylany. Ja ich nie stosuję, wolę wypłukać gardło wodą z solą.

      Usuń
    6. Jeśli chodzi o znieczulenie u stomatologa, to mnie samej nic się po nim nie dzieje, poważniejsze zabiegi jak np. usuwanie ósemek mam robione w podtlenku azotu i też wszystko jest ok. Ale najlepiej indywidualnie rozmawiać z lekarzem. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Witam serdecznie,
    Od niedawna jestem na diecie, w zasadzie na razie sprawdzam na co jestem uczulona (czyli kolejno sprawdzam produkty) ale dopadło mnie przeziębienie i kaszel. Czy wypróbowałaś coś na kaszel? zastanawiam sie nad solami emskimi, bo inne syropy sa mocno sztuczne albo ziołowe. Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  4. polecam tabcin

    OdpowiedzUsuń
  5. Paracetamol nie ma działania p/zapalnego....

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie od dziecka stwierdzono alergię na pyłki oraz niewielką na laktozę. Generalnie polecam się przebadać kompleksowo już w młodym wieku. Dlatego moim zdaniem warto wykonać testy alergiczne dla dzieci, dzięki czemu będziemy z góry wiedzieli na co uważać. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Po wypiciu Teraflu dostałem wstrząsu anafilaktycznego. Jakie mogę przyjmować tabletki na gorączkę i bul zęba i głowy

    OdpowiedzUsuń
  8. Apap nie działa przeciwzapalnie, reszta się zgadza.

    OdpowiedzUsuń