sobota, 25 października 2014

Żółte sery Hochland - Gouda, Maasdamer i Tylżycki

     Ostatnio bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie firma Hochland. Sprawdziłam skład ich żółtych serów i stwierdziłam, że Gouda, Maasdamer i Tylżycki faktycznie nie mają konserwantów, a pozostałe składniki nie powinny zaszkodzić osobom uczulonym na salicylany. Kupiłam kilka opakowań, wypróbowałam i mogę wymienione wyżej żółte sery polecić jako kolejny bezpieczny produkt na diecie niskosalicylanowej. Odradzam jednak ser wędzony, co prawda go nie próbowałam, ale z doświadczenia wiem, że zazwyczaj tego typu produkty zawierają szkodliwe dla salicylanowców dodatki oraz Edamski i Podlaski, które mają w składzie barwnik annato.



Skład: mleko pasteryzowane, kultury bakterii, sól, stabilizator: chlorek wapnia, podpuszczka mikrobiologiczna, barwnik: karoteny.

3 komentarze:

  1. O nieszkodliwy żółty ser, wreszcie! Też walczę z nietolerancją na salicylany ale niestety często ulegam pokusie "normalnego" jedzenia. Każdy nowy produkt to nadzieja, że jednak można żyć na tej diecie. Pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy sery zawierają histaminę. Jestem uczulony na kwas acetylosalicylowy ale też mam reakcję na histaminę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy sery zawierają histaminę. Jestem uczulony na kwas acetylosalicylowy ale też mam reakcję na histaminę.

    OdpowiedzUsuń