wtorek, 4 grudnia 2012

Jabłka Golden Delicjusz

     Większość gatunków jabłek ma wysoką zawartość salicylanów. Wyjątkiem jest odmiana Golden Delicjusz. Te bardzo smaczne jabłka są bogatym źródłem witaminy C, której często brakuje w posiłkach niskosalicylanowych.  
 
 
     Szukając produktów o niskiej zawartości salicylanów, znalazłam tabelkę w Wikipedii. Studiując ją dokładnie wyczytałam, że jabłka Golden Delicjusz praktycznie nie zawierają salicylanów. Przypomniałam sobie o tym, gdy z powodu niedoboru witaminy C zaczęły mi krwawić dziąsła. Miałam spore obawy, czy aby na pewno te jabłka są bezpieczne, ale zaryzykowałam. I dobrze, że spróbowałam, bo okazało się, że jedno jabłko dziennie obrane ze skórki nie powoduje żadnych objawów alergii, jest bardzo smaczne i dostarcza sporą ilość witaminy C. Jak zaczęłam jeść jabłka, skończyły się moje problemy z dziąsłami. Staram się wybierać zielone Golden Delicjusze, ale takie już dojrzałe albo nawet lekko żółte. Obieram je ze skórki ze względu na opryski. Miąższ owoców jest kremowy, kruchy, słodko-winny, podobno ceniony przez koneserów. Golden Delicjusz to odmiana zimowa. Można kupić takie jabłka na przykład w Lidlu albo w Biedronce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz