czwartek, 20 września 2012

Czekoladowe ciasteczka owsiane

     Proste i smaczne ciasteczka, których nie trzeba piec. Przyrządza się je błyskawicznie, a dzięki dodaniu gorzkiej czekolady, ciasteczka nie są zbyt słodkie i mają pyszny czekoladowy smak.
 
Składniki:
  • jedna i trzy czwarte szklanki płatków owsianych,
  • 10 dag cukru,
  • 2 łyżki kakao,
  • 8 dag masła,
  • pół tabliczki czekolady Amazonas 60%,
  • 3 łyżki wody.
 
Wykonanie: kakao, cukier, czekoladę, masło i wodę podgrzewać, cały czas mieszając, w garnku na małym ogniu aż do rozpuszczenia wszystkich produktów. Dodać płatki owsiane, nieco zwiększyć ogień i ciągle mieszając podgrzewać aż do uzyskania gęstej masy. Uformować łyżką ciasteczka i ułożyć je papierze do pieczenia. Wstawić na dwie godziny do lodówki do zastygnięcia.
 
 

1 komentarz:

  1. Cześć, po 2 miesiącach ostrej diety mogłam pododawać to i tamto, a że uwielbiam słodyczne to już nie mogłam się doczekać tego momentu... i zrobiłam te przepyszne ciasteczka (użyłam czekolady Lindt 70% bo też jest czysta, tej amazonas nie mogłam znaleźć i efekt, czuje się jak dziecko, które pierszy raz je czekolade - niebo w gębie, polecam wszystkim ten prościuski przepisik.

    Dzięki za przepis
    Aneta

    OdpowiedzUsuń