poniedziałek, 8 października 2012

Faworki

     Są pyszne i chrupiące. A do tego nie zawierają salicylanów, konserwantów, barwników, ani żadnej innej chemii spożywczej. Uwielbiam je!
 
 
Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki,
  • 4 żółtka,
  • 4 łyżki kwaśnej śmietany 16% (np. Pilos bez sztucznych zagęszczaczy),
  • 1 łyżka spirytusu,
  • olej rzepakowy do smażenia,
  • cukier puder do posypania.
 
Wykonanie: Na stolnicę wysypać mąkę, dodać żółtka, śmietanę i spirytus. Wszystkie składniki połączyć ze sobą i wyrobić gładkie, nieklejące się do rąk ciasto. Podzielić je na cztery części i każdą partię rozwałkować na bardzo cienkie płaty. Gotowe ciasto pokroić w paski o szerokości około 3 cm i długości około 10 cm. Ich krótsze boki powinny być skośne, tak, by powstały szpiczaste czubki. W środku każdego faworka zrobić nacięcie i przełożyć przez nie jeden jego koniec. Na dno garnka wlać około 4 cm oleju i mocno go rozgrzać. Można sprawdzić czy olej jest wystarczająco gorący wrzucając do niego testowy kawałek ciasta, które powinno zarumienić się w ciągu kilkunastu sekund. Faworki wkładać partiami do garnka i smażyć około 10 sekund z każdej strony. Można je odsączyć z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku, a jak przestygną, przełożyć na talerz i posypać cukrem pudrem.

Z białek, które nam zostaną podczas pieczenia faworków, można zrobić bezy. Przepis podam w następnym poście.

3 komentarze:

  1. O jak się cieszę, że trafiłam na Twoją stronę!
    Wczoraj lekarz zalecił mi dietę aspirynową, wypisał na karteczce co mogę jeść i przeraziło mnie, że tych produktów jest tak mało. Moja dieta ma trwać 3 tygodnie, dzięki Twoim przepisom i radom może jakoś dam radę... Mam też pytanie odnośnie herbaty, lekarz pozwolił mi ją pić, ale bez cytryny, a na stronach www znalazłam info, że harbata jednak zawiera salicylany. Czy Ty pijesz herbatę?

    Pozdrawiam,
    Paula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piję słabą czarną niearomatyzowaną herbatę, a nawet kilka dziennie i mi nie szkodzi. Myślę, że do posiłków można spokojnie taką herbatę pić.

      Usuń
  2. Faworki z tego przepisu wychodzą idealne :) kilka dni temu robiłam również tort czekoladowy i również wyszedł bez zarzutów. Bardzo fajna stronka, pomocna przy diecie aspirynowej, choć niestety mi w wielu przypadkach, przeszkadza jeszcze nietolerancja laktozy.. ;)

    OdpowiedzUsuń