czwartek, 13 września 2012

Kaszka mleczno-ryżowa

     W poszukiwaniu przekąsek bez całej masy sztucznych polepszaczy trafiłam na stoisko z produktami dla małych dzieci. Bardzo zasmakowały mi kaszki mleczno-ryżowe Bobovity, które jem na sucho, gdy przyjdzie mi ochota na coś słodkiego.
          Bezpieczne dla osób na diecie aspirynowej są kaszki kakaowa i z bananami. Kaszki mają w składzie siarczan miedzi (konserwant dodawany do mleka w proszku). Wydaje mi się, na podstawie własnych obserwacji, że nie jest on szkodliwy dla osób uczulonych na salicylany.
 
Skład kaszki kakaowej: Kaszka ryżowa-33%, mleko następne-33% [odtłuszczone mleko w proszku, odmineralizowana serwatka w proszku (z mleka), tłuszcz roślinny (zawiera lecytynę sojową - emulgator), węglan wapnia, witaminy (C, niacyna, kwas pantotenowy, E, B1, B6, A, kwas foliowy, K1, biotyna, D3, B12), dwufosforan żelazawy, siarczan cynku, siarczan miedzi, jodek potasu], cukier, odtłuszczone mleko w proszku, odmineralizowana serwatka w proszku (z mleka), proszek kakaowy-3,4%, tłuszcz roślinny (zawiera lecytynę sojową - emulgator).
 
Skład kaszki z bananami: Kaszka ryżowa-39%, mleko modyfikowane-32% [odtłuszczone mleko w proszku, odmineralizowana serwatka w proszku (z mleka), tłuszcz roślinny (zawiera lecytynę sojową), węglan wapnia, witaminy (C, niacyna, kwas pantotenowy, E, B1, B6, A, kwas foliowy, K1, D3, biotyna, B12), dwufosforan żelazawy, siarczan cynku, siarczan miedzi, jodek potasu], cukier, odtłuszczone mleko w proszku, tłuszcz roślinny (zawiera lecytynę sojową), maltodekstryna, naturalny proszek bananowy-0,3%. 

.

1 komentarz:

  1. Cześć! Zastanawiałam się czy ktoś dorosły również wpyla te kaszki na sucho i bezmyślnie wklepałam do netu to zagadnienie. Pozdrawiam serdecznie fankę bananowej:) Kakaową wypróbuję, jeszcze takiej nie widziałam może być pyszna. Można wymieszać banan i kakao...
    Tak, to jest dobry zamiennik czegoś słodkiego na sucho, ja bananową tak jadłam w dzieciństwie i przypomniałam sobie po latach.Wiem też, że z owych kaszek można zrobić ciasteczka, ale nigdy nie próbowałam
    Pozdrawiam:) Marta

    OdpowiedzUsuń